Brak produktów
Przedwojenna Warszawa
Tajemnicze morderstwa młodych aktorek
Kto jest reżyserem tego krwawego spektaklu?
Ta niedziela – odwrotnie niż w piosence Mieczysława Fogga – wcale nie miała być dla nich ostatnia. Młode aktorki w przedwojennej Warszawie marzyły tylko o sławie na srebrnym ekranie. Zamiast tego znaleziono je martwe w zamkniętym atelier. Fragmenty nagranych pokątnie filmów z ich udziałem zapowiadają dalsze zbrodnie. Ślady prowadzą do okultystów – i coraz głębiej w przedwojenne środowisko warszawskich filmowców. Ile poświęcisz, żeby stać się gwiazdą?
W śledztwie komisarzowi Wróblowi pomaga Antoni Słonimski, jednym z podejrzanych jest Eugeniusz Bodo, a w tle przewija się cały korowód barwnych postaci tych czasów. Kto jest reżyserem krwawego spektaklu, który wstrząsa mieszkańcami stolicy? Wszystko wskazuje na to, że niezależnie od wyniku śledztwa dla Antoniego Wróbla może to być ostatnie dochodzenie.
Człowiek z Celuloidu Tomasza Duszyńskiego to kontynuacja bestsellerowego Fenomena z Warszawy i niezwykle realistyczny fresk z epoki, w której życie elit miesza się z historiami prosto z gangsterskiego półświatka i szczegółami biografii przedwojennych celebrytów!
Największym marzeniem młodych aktorek jest sława na dużym ekranie. Nie inaczej było w przedwojennej Warszawie. Znalezione nieżywe w zamkniętym atelier nie spełniły swoich największych pragnień. Fragmenty nieformalnie nagranych z ich udziałem filmów sygnalizują kolejne zbrodnie. Ślady kierują się ku okultystom, coraz głębiej w przedwojenne środowisko filmowców w stolicy. Ile jesteś w stanie poświęcić, aby zostać gwiazdą?
Komisarz Wróbel prowadzi śledztwo, pomocnikiem jest Antonii Słomiński. W gronie podejrzanych znajduje się Eugeniusz Bodo. W tle powieści, jak w kalejdoskopie, barwne postacie ówczesnych czasów. Kto stoi za zbrodniami, które mącą spokój Warszawy? Wiele wskazuje na to, iż śledztwo to, abstrahując od jego efektu, będzie dla Antoniego Wróbla ostatnim.
Człowiek z Celuloidu to kontynuacja Fenomena z Warszawy. Bestselleru autorstwa Tomasza Duszyńskiego. To nadzwyczajnie realistyczne pokazanie epoki, w której życie warszawskiej elity miesza się z gangsterskim światem oraz niuansami biografii przedwojennych celebrytów.
Dziennikarz (pracował w RMF FM i Radiu Aplauz), pisarz, scenarzysta gier komputerowych, a w wolnych chwilach maratończyk. Debiutował zbiorem opowiadań Produkt uboczny (2007). Nagradzany autor powieści kryminalnych: zdobywca wyróżnienia jury Kryminalnej Piły, a także nagrody Kryminalny Magiel za najlepszy kryminał retro 2019 roku (Glatz). Laureat Nagród „Złoty Pocisk” w kategorii Najlepsza Polska Powieść Kryminalno-Historyczna 2021 za powieść Glatz. Zamieć i Nagrody Publiczności za powieść kryminalną Glatz oraz Nagrody Wielkiego Kalibru Czytelników za powieść kryminalną Glatz. Kraj Pana Boga.
Tytuł polskiego wydania: | Człowiek z celuloidu |
Tytuł oryginału: | Człowiek z celuloidu |
Autor książki: | Tomasz Duszyński |
ISBN: | 9788383300399 |
Data wydania: | 15 lutego 2023 |
Format: | 140 x 205 mm |
Liczba stron: | 336 |
Okładka | Miękka |
Produkt: | Książka papierowa |
recenzja
„Człowiek z Celuloidu” Tomasza Duszyńskiego to coś dla fanów kryminałów, kina i powieści historycznych w jednym! To retro kryminał, drugi tom serii o komisarzu Wróblu (pierwszy to „Fenomen z Warszawy”), ale książkę równie dobrze można potraktować jako powieść osobną. Fabuła toczy się w 1934 w Warszawie i osadzona jest mocno w środowisku filmowym. Skupia się na śledztwie w sprawie morderstwa młodych aktorów, które może być w jakiś sposób powiązane z okultyzmem. Śledztwo jest skomplikowane, zagmatwane i bardzo zaskakujące, akcja toczy się dynamicznie, a kolejne zwroty akcji mocno zaskakują. Poza świetnym kryminałem, książka to też rewelacyjnie oddany klimat epoki międzywojennej Warszawy. Przede wszystkim środowiska filmowego – dostajemy tu plejadę gwiazd prawdziwych z Eugeniuszem Bodo na czele! Jest też postać związana z literaturą – Antoni Słonimski, który pomaga komisarzowi Wróblowi w śledztwie. A te mocno skupia się na kinie tamtych czasów – czytelnik może poznać świat kina od kuchni, zobaczyć na jakim poziomie była wtedy technika, jak to wszystko wyglądało i działało. Ważnym wątkiem są też fragmenty o filmach prawdziwych, które autor przytacza z godną podziwu wiedzą. Jako fanka książek i filmów jestem tym tytułem naprawdę oczarowana, rewelacyjny kryminał retro osadzony w środowisku międzywojennego kina – gorąco polecam!