Brak produktów
- Poznasz kulisy biznesowego sukcesu LeBrona Jamesa;
- Dowiesz się, jak wygląda wspinaczka na (nie tylko) sportowy szczyt;
- Przekonasz się, dlaczego nazywany jest „najważniejszym sportowcem na świecie”.
Dorastał, nie mając nic, a mimo to jako nastolatek odrzucił leżący na stole kontrakt reklamowy wart 100 milionów dolarów. Będąc świeżo upieczonym absolwentem szkoły średniej, trzymał w szachu trzech gigantów: Nike, Adidasa i Reeboka, pokazując, że jego talent do biznesu jest równie wielki, jak do koszykówki. Imponował swoim podejściem do zawierania umów marketingowych, poza kwestiami finansowymi kierując się często również... sympatią do marki, a sposób, w jaki wypromował słuchawki Beats, był szeroko komentowanym majstersztykiem.
To właśnie dzięki takim ruchom LeBron James dołączył do grona nie tylko najlepszych, ale też najlepiej zarabiających sportowców świata. W tej książce przeczytasz, jak do tego doszło: poznasz kulisy negocjowania lukratywnych umów, szczegóły jego kluczowych decyzji biznesowych i strategię budowania wizerunku. Dowiesz się, jak to możliwe, że pochodzący z „siedliska przemocy” chłopak stanie się wkrótce miliarderem zaangażowanym w tak wiele różnych branż: począwszy od gum do żucia, przez rowery, aż po przemysł filmowy.
Bo LeBron to dziś coś więcej niż tylko wielki sportowiec. To globalna marka. Prężne przedsiębiorstwo. Po prostu: LeBron S.A.
LeBron James to postać, której fanom koszykówki przedstawiać nie trzeba. To jeden z najwybitniejszych zawodników w całej historii NBA i jednocześnie postać, której legenda wykroczyła już daleko poza sam sport.
„LeBron S.A. Sportowiec wart miliard dolarów” to opowieść o chłopaku, który już jako nastolatek trzymał w szachu trzech gigantów: Nike, Adidasa i Reeboka. W kolejnych latach, dzięki przemyślanemu działaniu i swojemu instynktowi dorobił się gigantycznej fortuny. Jego marketingowe posunięcia – jak chociażby to, związane ze słuchawkami Beats śmiało mogą być zamieszczane w podręcznikach jako przejawy geniuszu.
Jeżeli chcesz poznać kulisy negocjacji lukratywnych umów i strategię budowania wizerunku wielkiego mistrza – ta pozycja jest dla ciebie. Jak to możliwe, że pochodzący z „siedliska przemocy” chłopak stał się milionerem, zaangażowanym w tak wiele różnych branż: począwszy od gum do żucia, przez rowery, aż po przemysł filmowy? Odpowiedzi poznasz, czytając „LeBron S.A.”.
LeBron James jest najważniejszym sportowcem na świecie. Jest też maszyną do zarabiania pieniędzy. W przeciwieństwie jednak do swoich poprzedników stara się zmieniać otaczającą go rzeczywistość angażując się w sprawy społeczne i polityczne. Chce być też wzorem dla kolejnych pokoleń sportowców, aby ci podążali jego drogą
Michał Pacuda, PROBASKET
O tym, że LeBron James jest świetnym sportowcem, wie każdy fan koszykówki. O tym, że jest także fantastycznym biznesmenem i twórcą marki osobistej, dowiecie się z tej książki
Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl
"Nikt nie zna LeBrona lepiej od WIndhorsta, który pisał teksty o późniejszym mistrzu już, gdy ten biegł po parkietach rozgrywek szkół średnich. Jego arcyciekawa publikacja to nie tylko kompendium wiedzy, ale i portret sportowego oligarchy, który od podstaw zbudował prawdziwe imperium biznesowe, przy pomocy najlepszych kumpli z dzieciństwa. To droga niezwykła, prawdziwe amerykańskie story od zera do... miliardera”
Marcin Harasimowicz, dziennikarz
To nie jest książka tylko o koszykarskich walorach jednego z najlepszych koszykarzy w historii koszykówki. To przede wszystkim lektura o budowie sportowego konglomeratu i wspinaczce na szczyt biznesu sportowego. Brian Windhorst skupiając się na postaci LeBrona Jamesa, doskonale przedstawił świat wielkich interesów bezpośrednio powiązanych z najlepszą ligą świata i jej wielkimi gwiazdami.
Michał Górny i Karol Śliwa, Podcast Specjalny Live
Niezwykle inspirująca historia wielkiego gracza zarówno na boisku, jak i w biznesie
Jakub Roskosz, biznesmen i pasjonat basketu
LeBron to marka sama w sobie. To przykład tego, jak odpowiedzialnie budować karierę sportowca i swoją przyszłość poza boiskiem. Każdy, kto planuje związać swoje życie ze sportem, powinien przeczytać tę książkę. Jest ona bowiem lekcją przedsiębiorczości, długofalowego myślenia o życiu swoim i innych. Jest przykładem, jak talent sportowy może posłużyć do czegoś więcej niż atrakcyjny wsad do kosza. Może być narzędziem zmieniającym świat na lepsze.
Łukasz Grass, dziennikarz, autor książek, triathlonista
LeBron James
(ur. 30 grudnia 1984 roku w Akron) to amerykański koszykarz, jedna z legend NBA, wielokrotny zdobywca tytułu mistrzowskiego. Jest ponadto najlepiej zarabiającym sportowcem ligi. Poza działalnością sportową i biznesową udziela się również charytatywnie
Brian Windhorst
to dziennikarz, od 2010 roku pracujący dla telewizji ESPN. Drogi jego i LeBrona zetknęły się już w 1999 roku, kiedy to zaczął opisywać jego grę w materiałach dla „Akron Beacon Journal” i „Cleveland Plain Dealer”. .
Tytuł polskiego wydania: | LeBron S.A. Sportowiec wart miliard dolarów |
Tytuł oryginału: | LeBron, Inc.: The Making of a Billion-Dollar Athlete |
Autor książki: | Brian Windhorst |
Tłumaczenie: | Michał Rutkowski, Tymon Rutkowski |
ISBN: | 9788381296007 |
Format: | 145 x 205 mm |
Data wydania: | 29 kwietnia 2020 |
Liczba stron: | 328 |
Okładka | Twarda |
Produkt: | Książka papierowa |