Brak produktów

Wartość produktów: 0,00 zł
Realizuj zamówienie

Produkt dodany do koszyka!

Ilość:
Razem:

Produktów w koszyku: 0. Jest 1 produkt w Twoim koszyku.

Wartość koszyka:

Remanent 4. Portrety na polu karnym SQN Originals

Autor: Jerzy Chromik
Wydawca: Wydawnictwo SQN



Kliknij i napisz własną opinię >>

59,00 zł


Najniższa cena w ciągu 30 dni: 49,00 zł

OPŁACONE DO 14:00 ZAMÓWIENIE Z TYM PRODUKTEM WYŚLEMY JESZCZE DZISIAJ. (od poniedziału do piątku)

Dlaczego warto przeczytać książkę "SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym":

- kontynuacja cieszącej się dużym zainteresowaniem serii pt. Remanent;
- czwarty tom Remanentu to nie lada gratka dla piłkarskich koneserów – teksty na temat Mirosława Okońskiego, Dariusza Dziekanowskiego, Krzysztofa Warzychy, Marka Leśniaka, Andrzeja Rudego i Ryszarda Tarasiewicza oraz zapiski z turnieju Euro ’96 rozegranego na angielskich boiskach;
- dawny futbol w najlepszym wydaniu i dziennikarstwo sportowe najwyższych lotów.

Opis z okładki książki "SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym":

Futbolu, najpopularniejszego sportu w dziejach, nie można sprowadzać jedynie do rywalizacji na trawie. Trzeba patrzeć na niego znacznie szerzej. Udowodnił to Jerzy Chromik, który wymyślił cykl „Portret na polu karnym” i na łamach tygodnika „Sportowiec” gościł gwiazdy polskiego piłkarstwa, nieoczywiste legendy i graczy nieco zapomnianych.

W czwartym tomie Remanentu wyszedł więc znów daleko poza świat piłki nożnej. Są tutaj rozmowy o życiowych wartościach, marzeniach, sukcesach i porażkach. A ponadto kolejne korespondencje, tym razem z turnieju Euro ’96. To one, jak wehikuł czasu, przenoszą nas do meczów z niezapomnianymi dryblingami Karela Poborskiego, stałymi fragmentami Christo Stoiczkowa i spektakularnymi zagraniami „Gazzy”. Przypomnimy sobie też o złotym golu Olivera Bierhoffa...

Znajdziemy tu odpowiedzi na ciekawe pytania. Który piłkarz przekonał się, jak to jest znaleźć się w skórze Włodzimierza Lubańskiego? Skąd wziął się pseudonim „Valdano” Marka Leśniaka? Jaki napis miał na szybie lancii turbo Mirosław Okoński? Ile rękawic zniszczył David Seaman w trakcie mistrzostw Europy? I dlaczego Old Trafford w latach 90. sprawiało najlepsze wrażenie ze wszystkich stadionów?

Remanent 4. Portrety na polu karnym to nie dodatek nadzwyczajny do trylogii, ale przede wszystkim kolejna bezcenna lekcja dla adeptów dziennikarstwa od kogoś, kto sam uczył się pisać od mistrzów tego fachu. Dzięki temu opanował do perfekcji sztukę wywiadu i udowodnił, że w tym zawodzie można uniknąć sztampy i sprawić, by bohaterowie byli zawsze autentyczni.

Autorowi czwartego już Remanentu zawsze zależało na poszukiwaniu w drugim człowieku głębi, niuansów osobowości, a nie opisywaniu suchych faktów.


Opis przygotowany przez księgarnię Labotiga:

W trakcie ubiegłorocznego mundialu w Katarze Jerzy Chromik ustrzelił pisarskiego hat tricka, dzięki czemu Remanent został wydany w trzech kolorach. Okładka części zatytułowanej Remanent 3. Piłkarski poker. Przed i po... była czerwona, ponieważ to kwintesencja jego pisania o patologiach w piłce nożnej. Po niemal roku autor postanowił wydać nadzwyczajny dodatek do tej trylogii pt. Remanent 4. Portrety na polu karnym, tym razem w kolorze niebieskim.

Czwarty tom Remanentu to zbiór tekstów z czasów świetności tygodnika „Sportowiec”, w którym ukazywał się cykl „Portret na polu karnym”. Doświadczony dziennikarz zapraszał na rozmowy piłkarzy z różnych stron Polski. Dzięki empatii, umiejętności słuchania i zadawania pytań przeprowadzał z zawodnikami fascynujące wywiady i kreślił frapujące życiorysy. Były to historie dotyczące sportowców zarówno z pierwszych stron gazet, jak i graczy z prowincji, którzy nie zrobili zawrotnych karier.

Jak derby Glasgow wspomina Dariusz Dziekanowski? Kogo w Lechu Poznań podpatrywał Damian Łukasik? Z jakiego powodu Andrzej Zgutczyński nie cenił Gerda Müllera? Przed którym meczem Anglików wykorzystano kadry z filmu Waleczne serce z Melem Gibsonem w roli głównej? Dlaczego City Ground to najładniej położony angielski stadion? Jakie były podobieństwa w grze Janusza Sybisa i Leo Messiego według Waldemara Prusika? I skąd wziął się pseudonim Marco van Godlewski?

Remanent 4 to swoisty drogowskaz dla młodych adeptów dziennikarstwa sportowego. Nie ma w nim miejsca na nieprawdziwe fakty, narcyzm ani przesadną nostalgię. Autor to gwarancja uczciwego podejścia do zawodu dziennikarza, a piłka nożna jest dla niego tylko punktem wyjścia do tworzenia ciekawych opowieści.


Opinie o książce "SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym":

To pasjonat zawodu, mistrz słowa i ciętej riposty. Grzeczny i wzbudzający zaufanie rozmówcy, do którego zawsze podchodził z szacunkiem, co pozwalało mu drążyć tematy i wydobywać na światło dzienne nieznane wcześniej informacje i szczegóły z życia bohaterów wywiadów. Lapidarna forma, prostota, a zarazem celność wywodów powoduje, że odnajduje się wspaniale i w dziennikarstwie prasowym, i telewizyjnym, a także w dobie Twittera.
Stanisław Snopek

Dociekliwość, ciekawość świata, niezwykła umiejętność dotarcia do najbardziej nawet opornych rozmówców. Do tego kultura, inteligencja i skromność połączona z wielkim szacunkiem do języka polskiego. Wykłady z nim powinny być obowiązkową pozycją studenckiego harmonogramu kandydatów na dziennikarzy sportowych.
Czwarta odsłona Remanentu to w istocie potwierdzenie wszystkich atutów warsztatu autora, który ze swadą i humorem prowadzi przez meandry wielkiego, a czasem też prowincjonalnego sportu.

Tomasz Jasina

Jerzy mówił kiedyś, że robi rozrachunek w obronie własnej i Czytelników. Mnie obronił, choć bilans jego rozprawy z polskim futbolem jest gorzki i zdecydowanie więcej w nim cieni niż blasków. Można jednak znaleźć pocieszenie, bo Remanent to spotkanie z mistrzem słowa, który na dodatek wie, że to, co najciekawsze, rozgrywa się poza murawą. Polskie dziennikarstwo ma szczęście, że trafił mu się Chromik. Proszę kolejny tom!
Leszek Jarosz

Nie znam się na piłce, znam się na Chromiku. Zwłaszcza przestępcy powinni być zadowoleni, że został dziennikarzem. Jurek potrafiłby wyciągnąć od nich więcej niż adwokat, prokurator i sędzia razem wzięci. Wymiar sprawiedliwości ucierpiał, korzystają czytelnicy.
Artur St. Rolak

Chcecie bajki? Oto bajka: polska piłka to szachrajka. A żeby przybliżyć kibicom kanty i machlojki, potrzeba dobrego pisarza. Autor tekstów zebranych już w 4 tomach radzi sobie świetnie ze słowem pisanym, a z rozmówcami jeszcze lepiej. W czwartej części Remanentu pozwala rozsmakowywać się czytelnikom w wywiadach i portretach. Zapraszam na dziennikarską ucztę.
Kuba Żywko

Biogram Jerzy Chromik:

Publicysta. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Warszawskiego. Reportaż dyplomowy obronił w pracowni Krzysztofa Kąkolewskiego. Zadebiutował w tygodniku „Sportowiec”. Publikował również w „Meczu”, „Expressie Wieczornym” i „Przeglądzie Sportowym”. Przeprowadził wiele głośnych wywiadów (najsłynniejszy to Spowiedź napastnika z Dariuszem Dziekanowskim). Autor demaskatorskich tekstów o korupcji w polskiej piłce. Konsultant filmu Piłkarski poker Janusza Zaorskiego. Od 2006 do 2020 w TVP Sport.

Tytuł polskiego wydania:SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym
Tytuł oryginału:SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym
Autor książki:Jerzy Chromik
ISBN:9788383304939
Data wydania:27 listopada 2023
Format:150 x 215 mm
Liczba stron:576
OkładkaTwarda
Produkt:Książka papierowa

Napisz recenzję

Remanent 4. Portrety na polu karnym SQN Originals

Remanent 4. Portrety na polu karnym SQN Originals

Remanent 4 to swoisty drogowskaz dla młodych adeptów dziennikarstwa sportowego. Nie ma w nim miejsca na nieprawdziwe fakty, narcyzm ani przesadną nostalgię. Autor to gwarancja uczciwego podejścia do zawodu dziennikarza, a piłka nożna jest dla niego tylko punktem wyjścia do tworzenia ciekawych opowieści.